söndag 18 december 2011

dental cavities

Igår upptäckte jag att jag har hål i en av mina tänder! :((( 


Fy, det kändes ashemskt. En av de övre tänderna, på vänster sida. Ett stort fet hååål. Burr... Som sagt, det kändes ashemskt, kände mig som en skabbig person som aldrig borstar tänderna utan bara trycker i sig 10 000 kilo socker varje dag. (Nä, jag vet att det inte är så det går till när man får hål i tänderna, men absurd_chey has absurda tankar eller någonting sådant mmmyes!) 


Berättade för mamma idag, bad henne ringa till Tandvården och boka tid. Hon blev jätteorolig (och slängde in en fin kommentar i stil med "Du vet att man kan få frätskador på tänderna utav att stoppa fingrarna i halsen, va... ?") men sade att jag får ringa själv. Åh... Blev lika paff som om jag vore en liten unge, kände mig genast som ett tafatt barn som inte hade någon aning om hur det skulle bete sig. 
"Jag? Ringa själv?" 
Det är ju alltid min moder som bokar mina möten, oavsett om det gäller skolan eller psykiatrin eller vad som helst, så är det hon som organiserar och strukturerar och håller koll.
"Ja, det är väl bra? Så att du får lite övning, du måste ju kunna sådant när du blir vuxen."
Herregud. (Jag vet att jag är jättelöjlig just nu... Det här är absolut ingenting jag mår dåligt över, eheh, inte alls åt det hållet, jag är bara småupprörd över hur icke-världsvan jag faktiskt är! Kan inte ens boka min egna tandläkartid... Det får man väl för fan lära sig på dagis, nu för tiden?) Jag har ju ingen aning om hur jag ska göra. Har ingen aning om vad jag ska säga.


Buuuuh. Det här är the down side med att ha växt upp med en överbeskyddande moder; man har inte lärt sig ett piss om livet! (Men eftersom att man har lyckats smussla in massa godis på rummet har man ändock lyckats paja sina tänder...) Sigh.
Jaja. Nu ska jag gå och lägga mig bredvid min galet sexiga brud (som för övrigt inte har några kläder på sig! :DD:DDdDD), och samla mod nog att ring tandläkarmänniskorna imorgon! 


heypåerrrrrr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar