måndag 26 december 2011

helvetti

Står inlåst i badrummet i en timme, eller i två timmar, jag vet inte, tappar all tidsuppfattning, det enda verkliga blir fingrarna i halsen, spya i toaletten, lusten att dunka huvudet i väggen tills dess att det går av.


--


Orkar ingenting, står i duschen. Bränner mig med kokhett vatten och plågar mig med iskallt. 
Ser min spegelbild och skriker rakt ut, bankar med knytnävarna mot mina lår.  


--


Kommer ut ur duschen, badrummet, går inlindad i handduk genom hallen. Syster ser mig och säger "vad smal du är". Jag ryter åt henne ("NEJ DET ÄR JAG INTE") och skyndar in på mitt rum. 


--


MS kommer in på rummet, säger att hon är godissugen. Det gör så galet ont inom mig, så jag försöker byta ämne och hon försöker börja kramas och jag kramas tillbaka, hon försöker dra av mig handduken och jag säger då nej. "Nej, jag är inte snygg" är det enda jag får fram (för jag är trött på alla andra ord) och hon säger någonting och jag säger någonting och allting går åt helvete och hon klampar ut ur rummet medan jag vänder mig hit till datorn och hon säger att "ja nu har du en jävla massa att skriva om va" och jag säger 
ingenting






för det finns inga ord för allt det här.


--


Jag hör dem diskutera hurvida vi ska äta pizza till lunch eller inte. 
Jag vill bara gå in och skjuta dem allihop.
(Förutom mamma, underbara mamma, som säger nej. Fast det får mig ju också att vilja skjuta henne, lite grann.) 


--




"I just want to crawl into my bed and throw away the life I led" 
paskamainen paskiainen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar